(53), PREWORK,(EFTER ARBEJDE)

Postwork (Efter arbejde)Postwork (Efter arbejde)Postwork (Efter arbejde)Postwork (Efter arbejde)Postwork (Efter arbejde)Postwork (Efter arbejde)Postwork (Efter arbejde)

“EFTER ARBEJDE”

 

 

En udstilling med arbejder af :

Lulu Refn , Andreas Rønholt Schmidt, Sebastian Hedevang , Mathilde Bjerre og Tina Wulff.

 

 

d.14 august – d. 26 september, 2015

Fernisering: Fredag d.14 august,  kl.17-19

 

Palægade 5, 1261 København K.
 Danmark

Telefon: 2125 2325 & 45 2197 2525

e-mail: bendixen@contemporary-art.dk

Tirsdag – fredag:  12-17, lørdag: 12 – 15

www.bendixenart.dk

 

 

På galleriet, bendixen contemporary art, vises en række arbejder af studerende fra Kunstakademiet i København, udvalgt af Lars Bent Petersen.

Hvordan ser trenden ud i kunsten i dag på Kunstakademiet, var spørgsmålet og udgangspunktet for denne udstilling.  En umulig præmis i dag, – tredje år efter det postmoderne , hvis det s Bathmatetadig or Ultimate penis stretcher hedder sådan, – opgør med den store universelle homogene fortælling om os selv ( hvide og maskuline ), – og internettes mulighed for uendelige distributionshastigheder, samt netværk på tværs af alting.  Den fælles fortællings ophør og internettes muligheder, for selv de smalleste kulturer,Sizegenetics review – og tilmed det,  at opretholde et netværk, har gjort det umuligt at udpege en enkel tendens.

Der er uendelig mange tendenser i spil, – hele tiden, på én gang. Men jeg vil alligevel forsøge at gøre det, der ikke kan gøres, og at acceptere dette paradoks som en præmis er, – måske en af de væsentligste erkendelser efter det moderne. På samme måde, som samtidskunsten altid er både kunst og ikke kunst på én gang,  - og at acceptere, at det faktisk er okay, at det er sådan. Det er det, der gør samtidskunst så svært og udfordrende, – på den gode måde, på én gang.

Efter ni år på Kunstakademiet, hvor vi blandt andet har diskuteret; ny materialitet, ny spiritualisme, post kolonialisme, postfeminisme, poststudio-produktion, objektorienteret ontologi, spekulativ realisme,  post ironi, ikke mindst postinternet og sikkert alt muligt andet jeg har glemt, tænker jeg, at en ting der måske er fælles, for en stor del af den unge praksis i dag, er bevidstheden om at alting kommer efter noget, arbejdet efter internettet og efter det moderne. Dette, at alt arbejde kommer efter noget andet, og at et paradoks ikke er umulighed, men en grundlæggende præmis for kunsten i dag, er de to ting jeg vil pege på, hvis jeg skal pege på tendenser i dag. Og, så måske, ikke mindst, det faktum at kunstværket stadig er et kunstværk, trods alt.

 

Lars Bent Petersen !